tiistai 11. marraskuuta 2014

It just didn't feel right

Kirjoitin tuolla elokuun puolivälissä iPhonen vaihdosta kokonaan eri käyttikseen ja Sony Xperian Z1-puhelimeen (lähinnä tuskastuttuani edellisen iPhone 4S:n huonoon akun kestoon). Noh, näin kauan kestin. Ostin perjantaina iPhone 6+:n, koska en vaan enää kestänyt. Oliko se tuossa postauksessa vai jossakin sen jälkeen, kun pähkäilin sitä ilmoitusten (lähinnä meilien) näkymistä näytöllä... Että kun miten rakastan, kun ne iPhonella tulee keskelle näyttöä ilman, että mun välttämättä tarvitsee niiden näkemiseksi edes koskea puhelimeen. Ja tuossa Z1:ssä ne rullaavat hetken siellä näytön yläosassa. Tämähän oli sitten vähän kuin ihmissuhteissa - jos on se jokin yksi juttu, joka ei ole ihan justiinsa ja se on kuitenkin sulle tärkeä, niin se sama tulee eteen sitten myöhemmin, ja niin oli nytkin.

Ne on pieniä, merkityksettömiä tekijöitä ehkä jollekin, mutta mulle tärkeitä. Jos mun näennäisen vapauden hinta on se, että saan viestit luotettavasti ja nopeasti tietooni, niin se on pieni hinta. Mun työ on kuitenkin 99,99% sähköistä ja online, joten välineet siihen pitää toimia virheettömästi.

No, ei se ollut ainut juttu. Monia pieniä tekijöitä, jotka ärsyttivät. Toimintoja ja ominaisuuksia ja valintoja on tavallaan liikaa, mutta sitten puuttuu kuitenkin toimintoja, joihin olin jo tottunut iPhonessa. Akun kesto nyt loppujen lopuksi kaikkine käyttämine kilkkeineen ei ollut merkittävästi parempi. Ihan yhtä lailla joudun latamaan kännykkää monesti jo kesken päivän. Joka päivä tulee jotakin Google Chrome on pysähtynyt-ilmoitusta, jolloin lennän kuin leppäkeihäs sivulta, jota olen käyttämässä. Monet jutut ovat ihan helvetin vaikeissa paikoissa ja valikoiden nimet eivät kerro mitään (vietin puolisen tuntia etsien, miten saankaan puhelimeni yhdistettyä Bluetooth-kaiuttimeen, kun olin sen kerran onnistunut tekemään, mutta unohdin.)

Täällä se jossain oli, ehkä. Hassua, että yhteyden jakaminen esim. omalle läppärille ei kuitenkaan tapahdu tästä valikosta, vaan "Lisää"-valikosta (joka ei taas kerro mulle mitään valikon nimenä).

Eri herätysaikoja saa vain 20, sen jälkeen edellisiä pitää poistaa. Pikku juttu, mutta kun ole ihan tööt, niin alapa siinä poistella. Sitten on kaikkia tällaisia ihan käsittämättömiä juttuja, että esim. mun kuvat menee ainakin kolmeen eri paikkaan (Kamera, Albumi ja Kuvat-paikkoihin) ja

Z1 on vielä edelleen käytössä, koska enhän tietenkään muistanut, että tuohon kutoseen pitää olla se nano-sim. Kävin vain kaappaamassa puhelimen kaupasta, oli jossain hienossa, korkeassa materian omistamisen tilassa jonkin aikaa, kunnes tajusin myöhään perjantai-iltana, ettei mulla siihen ole sopivaa sim-korttia, jonka sitten tilasin netin kautta. No, sitä odottelen tässä innoissani, niin pääsen uutta puhelinta käyttämään. Ja tuo Z1 siirtyy sopivasti VAK:lle, jonka oma Samsu vetelee viimeisiään.

Tuosta saa varmaan ihan kalun, jos jaksaa säätää. Mä haluan, että se on helppoa. Kamera on tosi hyvä (paitsi et jos haluat jakaa räpsyjäsi Instragrammiin, niin ne ovat vain liian isoja kooltaan ja Insta rajaa kuvasta lopulta pienen osan, eikä sitä pysty edes säätämään, eli kuvat on otettava suoraan "Instan kameralla".) Tosi hyvä toiminto selfieiden ottamiseen (jos sellaisia ottaisin) on tuo takakameran itselaukaisin, ja siinä on vielä naaman parantelu-toiminto, joten aina näyttää hyvälle.

Mutta sellaisia, suuria ongelmia tässä maailmassa.

Ei kommentteja: